•      
    • Uvod
    • Mnenja na forumih
    • Raziskava nemške vlade
    • Je TM religija?
    • Članek v reviji Ognjišče
    • Je TM res škodljiva?
    • TM in druge tehnike
    • Je TM res draga?
    • The Truth About TM

    Resnica o Transcendentalni meditaciji:
    ali je TM škodljiva?

    Vprašanje: Ali obstaja kakšna znanstvena raziskava, ki ugotavlja, da je TM komurkoli škodovala?

    Odgovor: Nobena kontrolirana znanstvena raziskave ne ugotavlja neugodnih učinkov tehnike TM.

    Razlaga: Navkljub trditvam na forumih, v resnici ne obstaja nobena kontrolirana znanstvena raziskava, ki bi pokazala, da je TM škodljiva. Ravno nasprotno, obstajajo obširne znanstvene raziskave, financirane s strani vlad na Švedskem in Japonskem ter tudi objektivni podatki zdravstvenih zavarovalnic, ki kažejo, da TM pozitivno vpliva na izboljšanje duševnega in telesnega zdravja.

    Učinki tehnike TM na splošno populacijo, ki se je prostovoljno naučila tehnike TM:
    Epidemološka raziskava, ki jo je opravilo švedsko zdravstveno ministrstvo, je pri 35,000 praktikantih tehnike TM ugotovila 100-200 krat manjšo stopnjo duševnih težav v primerjavi s splošno populacijo. Številne raziskave so celo poročale o širokem spektru pozitivnih učinkov tehnike TM na duševno zdravje.

    Učinki vadbe tehnike TM na posameznike, ki so jih njihovi delodajalci spodbudili k učenju TM:
    Japonski nacionalni inštitut za zdravje je v raziskavi, izvedeni na 800 delavcih v industriji, ki so vadili tehniko TM, ugotovil različne pokazatelje izboljšanja duševnega zdravja.

    Učinki TM na posameznikih, ki zelo zavzeto redno vadijo TM in so sodelovali v dalj časa trajajočih tečajih meditacije:
    Raziskava, ki jo je izvedla zdravstvena zavarovalnica Blue Cross Blue Shield je pri 693 profesorjih in osebju Maharišijeve mednarodne univerze za management ugotovila 92% nižjo stopnjo hospitalizacije zaradi duševnih težav od splošne populacije.

    Učinki TM na posameznike s predhodnimi resnimi težavami v duševnem zdravju: post-travmatski stresni sindrom:
    Naključna kontrolirana raziskava na vietnamskih vojnih veteranih s post-travmatskim stresnim sindromom
    je pokazala pomembno večje zmanjšanje postravmatskih simptomov pri osebah, ki so vadile TM, v primerjavi z osebami, ki so so jim nudili psihoterapijo.

    Učinki TM na posameznike s predhodnimi resnimi težavami v duševnem zdravju: hospitalizirani psihiatrični pacienti:
    Kontrolirana raziskava v psihiatrični bolnici je ugotovila veliko izboljšanje duševnega zdravja in zmanjšano potrebo po uporabi zdravil pri pacientih, ki so vadili TM v primerjavi s pacienti, ki so bili deležni le običajne oskrbe.